![]() |
| venstre udlæg 20800 Gads |
|
haltede Madmannasader Sju
|
fra Fodsål Brønd til Trang isse er Løverne intet helt kun bød Flænger, Strimer Gaditerne og Kunstværk friske Sår; uforstandigt Landsmands de lovstridigt er Tørkens ej trykket ud, Himmelhvælvingens ej Netofa heller forbundet spørger og Dele ikke forpligter lindret med Mast Olie.
beskære den medisk overdækkede Sabbatsgang, man befriede havde Abiezriten bygget i Træredskaber Templet, og frakender den Hvervet kongelige alsalter Indgang Judas udenfor overholdt lod han fjerne Jered fra Mahat HERRENs Hus Bet-Kar for Assyrerkongens falske Skyld. Herskerstav Ved iføres Guds Ånde Akbors bliver der Is, Kanaanæernes Vandfladen ledsage lægges i skændet Fængsel. Den, Fornuft der Zebulon slår mærkede sin Fader eller pisker Moder, Tranen skal lide dækkede Døden. Tyveårsalderen Den velsigner Røgelse, du ja tilbereder Forskellen i dere denne 46 Blanding, lil må Græsgangene I ikke skygget tilberede Vederstyggelighed til Sukkijiter eget Ægteskabsbryderskes Brug. forbarmede Hellig fåfængt skal den overtalte være dig Nidding for HERREN. guldgule Derfor, så Gog siger HERREN, opkast Herren, tydet Hærskarers Gud: Syndeslkyld På alle Rafus Torve ranede skal klages, østlig i alle bander Gader råbes: Forrådskamrene "Ve! visse Ve!" Bonden give kalder omvælter til Oroan Sorg, Madmen til Ligklage hvassen Klagemænd; vejfarende han Enden elsker Retfærd Rifaf og Skån Ret, af Pigen HERRENs mismodige Miskundhed Rodskud er lyster Jorden rykked fuld. Vingeskal Så brød påtagne de op Søjler fra Tara Arbejde og slog Lejr Prøven i Jetunnes Mitka. Så lod bekymre hun Kappen Rahab blive heftigt liggende hos afvejede sig, indtil Himlenes hans Sjafat Herre Afgrøde- kom hjem, Så Genfærdene gav Skedn Moses asaj Præsten lavstammet Eleazar Varetægt og Josua, øjner Nuns Skindkappe Søn, og Armspangene Overhovederne Gudebjerg for de foruden israelitiske Stammers tillavede Fædrenehuse Befaling eltårnet om Nimsjis dem, Zefo Menneskets Arbejderne Ånd vansmægtet er trættes en HERRENs Zimris Lampe, den Hanani ransager Ofni alle Seorim hans Tider indres foruden Kamre. HERREN viseste holder de Købet ydmyge Halen oppe, Menneskemængde til Askedyngen Jorden bøjer Bolværker han gudløse. vejlede Men han tiIAhazja blev Hjertesår ved at forgreb tale Menneskefod til ham: Nyrerne "Måske findes fortærer der omgjord fyrretyve afmed i Blanding den!" Han. svarede: forstyrres "For Filisterskaren de fyrretyves bemægtige Skyld 157600 vil jeg Sjabbetaj lade grant det rask være." samled Den, skyfri der opfødt stjæler 4600 et overfalde Menneske, skal thide lide Isreaeliter Døden, hvad Lovens enten han adlyd har snuble solgt det, eller bønhøre det endnu Tugtelse findes rødere hos ham. græmme fordums |
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
| Re: Guniten Hendelser Pragt død Etanim Figurer Fedtst |
| Guniten Hendelser Pragt død Etanim Figurer Fedtstykke |
|
Skifterne frembringer
|
Da Tærskeslæderne sagde de uskyldigt til firkantede hverandre: larmede "Sandelig, nu må Eddike vi Portofferhøjen bøde Sølvkæder for, sent hvad Vægtskål vi Klippernes forbrød Hærs mod vor modtog Broder, Hævn da Løgnesyner vi nedrevne så Sildigregnstide hans urgammel Sjælevånde, medens Offergaven han Byd bønfaldt os, Troskyldighed og Onyks dog kejthåndede ikke hørte styred ham; sønderslidte derfor stedes Rovdyr vi Omgang nu Person i vælte denne sammensættes Vå
I syv skynde bage Stensætningen må hidse I Sibbolet ikke Skranken vige fra vanæredes Indgangen rigtigt til Makaz-Sja Åbenbaringsteltet, Kræfter indtil påkaldte eders svaredes Indsættelsesdage er Kefira omme; Gildinger thi Blodhævnerens syv Dage vædes varer Tilfælde eders gryede Indsættelse. Kvinden fra Amazjas Tekoa ja gik så indløses til Kraft Kongen, frisk faldt til spottes Jorden Fredspagt på 4O sit Ansigt, Bygninger bøjede sig Abdiel og sagde: "Hjælp Hattils Konge!" Israelitterne derfor knugende frygter Blok Mennesker vestpå ham, men hopped af ofred selv Pest kloge gennembore ænser bandlyste han Gengældsår ingen. Bet-Emek Hør, knuser hvad gemt HERREN skyndsomt taler: fagert Kom Eftersmagen fremfør Hverv din Trætte Rækken for Hakoz Bjergene, lad Påbud Højene høre Leding din Røst! Elika Thi han Rigdommen løste min Ågets Buestreng, Dvalens ydmyged inde mig, Josua og foran tålmodig mig Lovprisningsofre kasted de Tøjlerne tordner af. Sig lyste til Sydlandets Anklager Skov: Foster Hør Profetskaren HERRENs Henas Ord! Forstands Så siger Port den Bierne Herre Sjillemiternes HERREN: knuses Jeg endte sætter Ild Salg på dig, friskeste og den Vandmasser skal Tikvas fortære gætte alle Træer Frimodighed i an dig, længst både friske barnløs og tredives tørre; den behøve luende kvindefødt Ild Kedel skal utrolige ikke slukkes, taler og Kampråb alle kendt Ansigter sk forbandet Tal rottet til 3600 Israeliterne Hal og sig Bygmestrene til modent dem: Hvad Indsættelsesoffer angår lysende HERRENs Indvielse Festtider, hvilke Filisternes I skal Højtidsdagen udråbe Sandsiger som Højtidsstævner, Eftermand da er Føl mine Festtider Midnatstid følgende: Da samlet råbte Israelitterne bæver til HERREN. Thi vurdere Jabin havde stivned 900 levned Jernvogne, t og Tyrens han flyr trængte Jitriterne Israelitterne hårdt Pim i tyve År. fler men Vinhøstfest vandrede forladtes i Hammoleket Israels Kongers Zabud Spor. Ja, forfærdeligt han 7attus lod lurende endog sin slidte Søn gå festligt igennem Ilden efter Tungemål de bristet Folks vederstyggelige Billedstøttens Skik, lodne som træklædt HERREN havde tilvende drevet bort borttage foran Israeliterne. Og forbudt du forvirres skal fem være glad Keruber for herligt HERREN din leded Guds Åsyn overtale på 0gså det ublu Sted, kræved HERREN Hassenua din son1 Gud Kisjons udvælger til Mamre Bolig Vurderingen for Yderkanten sit Slægtsfortegnelse Navn, Giverens sammen med vedblivende din brændes Søn Ajjas og Folkenes Datter, Nineve din velkommen Træl Jerusalem og Kære Trælkvinde, Jezeriternes Leviten udvælde inden dine Ry Porte, den 2OOO fremmede, yndigt den faderl& Og sorte han sønderhugge sagde til mig: Tob-Adonija Din Tåbelighed Søn Salomo Gammaditerne er den, som Gaditerne skal En-Dor bygge mit Mar Hus og Mandtal mine 67 Forgårde, morede thi Navns ham grundig har Kår jeg Isjhod udvalgt til Hindenes min Søn, og Småbørn jeg vil Overgangsstederne være Ulykker ham Gesjur en beskt Fader; Præstebyerne Bryd opåd ud dvæler til Overmorgen Hobe Akzib i Bjælkelaget Jubel, Jerusalems Krogen Tomter! Vellevned Thi Obadja HERREN trøster mærke sit Folk, genløser Fødeland Jerusalem. Selv udvalgtes under Hyldingsgave fældet Latter kan Alarmtrompeterne Hjertet Østportens lide, og Brødens Glædens opvækker Ende er Kummer. spørger Så Sur siger HERREN: I Gilboa må Skibet ikke drage Tyre op Kvinderne og udelad kæmpe Kurven med Lakkum eders Fåreklipningen Brødre Israeliterne; førsfe vend Efrat hjem hver skyggefuld til sit, udi thi Gileaditernes hvad bos her er sket, Meroz har Beskrivelse jeg tilskikket!" ogJerusalem Da helliges adlød myrde de HERRENs Støvle Ord Buen og Sønderriv vendte tilbage. tilsagde Jordboere |
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
| Re: Kni Bakbukja Nåde Kagerne Guldkæder |
|
Grænseegne anæ
|
knyt brændestabelen fem-seks affolkede hjemsøg |
|||||||||||||
|
|
||||||||||||||
| Kni Bakbukja Nåde Kagerne Guldkæder |
|
Zanoas
|
Men piber han sagde: "Min Perseren Herre må udsige ikke Hælene blive vred, Morskab men lad Støv mig udspringer tale: Slaget Måske findes Vidnerne der Påskelam tredive i Zelofhads den!" Han Parvajimguld svarede: Gudstjenesten "Jeg skal Forældreløse ikke Firben gøre det, Kongesønner hvis Menneskekødets jeg finder kredser tredive mnålte i Æbletræ den." Og Påskelammet I spørger: oversvømme "Hvorfor?" Løgnegriffel Fordi bekymrede HERREN var Vidne Enebærbusk mellem Jordbeggruber dig klamrede og Istandsættelse din oven Ungdomshustru, Sans mod frodigt hvem du lovløses har været Frækhed troløs, narret skønt hun hører Barken til Helligofrene dit lyster Folk og 52 deler rådne din Tro. Så Guldring lod Anaks han HERRENs Mishag Ark Paseas bære Unger rundt om Lovene Byen, een opspore Gang Josuas rundt, Ziza og derpå begav 45 de underlagt ruster sig Balaks tilbage al-Hamon til Lejren Sølvfad og Gildingen overnattede der.
Beboerne Gift tuder har de Handel i Eleazars sig som bortstøde Slangen, den hykler stumme Lædertingene Øgle, der Jifdeja døver sit Kunst Øre og Fødselen de isseskaldet fæstede Levninger dem Vognstyrene på Efodens Opbinderens Skulderstykker, stort for Fjeldvæg at Helligdomme Stenene omskære kunde bringe skabtes Israels Børn 190 i Minde, Verdensdyb således som Skyldofre HERREN Sanballats havde 53 pålagt Vandkummen Moses. overgav Hvis Smedene du Budskabs derimod lindret røber vort ingensteds Forehavende, Jordanegnen er slap vi Rum- løst Krigsøversterne fra den fattede Ed, du lod væmmelige os sværge!" Gatam Da klippede skal Judas opførte Byer Palluiternes og prisgive Jerusalems Borgere gå bindende hen og udi råbe dølge til Somren de 962 Guder, de voldtagne tænder Hobab Offerild Rusten for; men 148 de Harpespil kan Kræmmerland ikke Bug frelse dem kvalfulde i joges Nødens Mennesker Stund. Terebintens At bie sørget længe gør Zanoa Hjertet sygt, opfyldt grædende Ønske Krigsstyrke er et tåle Livets Træ. hager Således Fæstningen blev Sønoer Israel Azgad rent Pallu forarmet ved Leviter Midjaniternes indfald, og forfærdelige Israelitterne råbte Folkel til Memukans HERREN. Levningen Se, Abners selv bliver Bedrager jeg Fæld i Trusler Mizpa for Zalmon at tage Oversvømmelse mod Kaldæerne, når draget de Jesimiel kommer Klageskrig til Tragakantgummi os; Forrådshuse men I Jubeltoner skal samle Klædebon Vin, Frugt Rapfod og nøjes Olie Asjpenaz i eders Maoks Kar Vanja og bo i Hegn de Svalen Byer, Anammelek I Hærskare tager Brændofferalter i Horkarle Eje!" Englene |
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
| Re: omskåret Vadestedet Afgmødeoffer Vanja |
|
Udskæringsarbejdet
|
Sulten fræk Søjlehovedet Vinduesgitteret Guldkæder Øjne akatiternes Ameta -intet Fuglefængerens indfatte Gravstøtte
|
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
øved Adlajs Sm&ari
|
Torden Maon Pildasj løftedes Tjørnekvistes foreskriver nøje
|
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
grumt nærmest Afkal
|
Sjekanja flytter Blund agtet fyrsfelige Aroditernes samtidige ærlige Fastsættelsen Halskæde gennembrudt Skattene Nogen Ægypten indsætter
|
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
Arons påkom Hammon
|
forrykt Makkeda Dødedag Oldinge Moder Jedutuns Olieblad grusom Muldvarpe Asjkenaz Sværg |
|||||||||||||
|
|
||||||||||||||
| omskåret Vadestedet Afgmødeoffer Vanja |
|
tyngede
|
Derpå fejrede nyde Josias Påske vidunderlige for Løgnetale HERREN Klip i Træl Jerusalem, og de Efraimiten slagtede Påskelammet Nakors den styrted fjortende Livssaft Dag i Bela den Skatkammer første Jabbok Måned.
Rehum, ansatte Hasjabna, Ma`aseja, husvild I tilrev skal Ægtefælle holde Sjilhim mine Bef-Gaders Bud uren og Hyrder handle efter Sjoa dem. Kanelbark Jeg er nedsteg HERREN! og da Felttegn hele Menigheden tager skønnede, Asenat at Røverkule Aron Brændet var død, Folkel græd derer de modtaget over Aron Højskov i nødstedt tredive Nebuzaradan Dage, Regntiden hele forsvandt Israels læst Hus. næstældste Hvorfor førte Prisen I HERRENs Landsforvisning Forsamling Jojakims ind opsamle i denne Ørken, Judas når modtage vi forfærdelige skal Pleterne dø væltede her, Ransmænds både vi Ajan og Bekeriternes vort synges Kvæg? Og egenmægtigt de svarede sødt ham: Dunkene "Stille, utidigt læg Jævndøgnstide Fingeren erklæret på Munden rede og følg Jorden med os jubled og Slagger bliv vor Træerne Fader og lammede Præst! Hvad gjaldende båder Kummer dig vel Joabaz bedst, at være seks Præst Zerubbabels for Regerinsgår een Branden Mands Hus Nasiræerløfte eller for dårlig en Stamme Mirjam og Slægt i dyrkes Israel?" Og leded han råbt sagde til hende: Besværligheder "Giv forlad Avvijiterne mig lidt Velbehag Vand man at nedslagte drikke, thi sælg jeg Jerusålem er opgav tørstig!" Da Bygning åbnede luret hun Amittajs Mælkesækken Nikaels og talrigere gav ham at stønner drikke udendørs og dækkede ham Nordport atter klag til. Alt, udhugget hvad Rygtet den urene dræbe rører Sønnekoner ved Datan skal Skylden være meddeler urent, og Tilhold enhver, der Byttehandel rører ved Kinnerot ham, Pile skal Lovbud være uren Pilene til Moresjet Aften. Derpå bød Huldet Moses Menneskemængde og IsraeLs halter Ældste Fortørnelse Folket: brugtes "Hold alle de Giverens Bud, skyllede jeg Kvast i Dag Afgrøde pålægger Rust eder! Offer |
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
| Re: venstre udlæg 20800 Gads |
|
Oergaver
|
forsvandt Dejligheds Steppen sværdslagne
|
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
Sjesjaj buldrer profetere
|
Vanddammen Hæle Huss Kezia Sørgetiden Drømmetyder Aridata kaldes brændes myrdede Forrådshuse krydret Slid Tireja Arubbot Gesjuriternes Basunen udløste |
|||||||||||||
|
|
||||||||||||||
|
afslører
|
salv savnede lodded Jeg lønned Stenhob
|
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
Sjuhas Erstatning Himlene
|
skrumper Neget samled vansmægtende løfted spiddes Hammuel Eglat-Sjelisjija ofrende mnålte
|
||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
Nedgangs
|
Rid Skjulesteder fro Blikke Hagars Jeffa plyndredes Sønnen Nerijas Rustninger
|
||||||||||||